برنامه معرفت اول مرداد ۱۳۹۵

Dr Dinani maarefat 7
برنامه معرفت بیست و پنجم تیر ۱۳۹۵
۱۳۹۵-۰۴-۲۶
۲۱۶۲۱۰_۲۱۲
همایش بزرگداشت روز شیخ اشراق
۱۳۹۵-۰۵-۰۷
نمایش همه

برنامه معرفت اول مرداد ۱۳۹۵

Dr Dinani maarefat 1
مشخصات فایل

نام فایل: شرح و بررسی کتاب من و جز من اثر دکتر دینانی

موضوع برنامه: آگاهی، آغاز و انجام هستی

مدت زمان برنامه: ۴۵ دقیقه

حجم فایل تصویری با بهترین کیفیت: ۱۷۰ مگابایت (MP4)

حجم فایل متنی: به زودی

حجم فایل صوتی: ۱۸ مگابایت (MP3)

مختصری از متن برنامه:

هر موجودی که دارای هستی و اختیار است، از هستی و اختیار خود رها می شود و به سوی اصل و سرمنشا خویش که همان هستی و آگاهی است بازمی گردد. این قاعده در همه جا و همه چیز جاری است و هرچیزی سرانجام به اصل و مبدأ خود بازمی گردد. فصل، بدون وصل تحقق نمی پذیرد و اگر وصل، تحقق نداشته باشد از فصل، سخن به میان نمی آید. جهان فصل، صورت عالم وصل است و عالم وصل، حقیقت جهان فصل و مقوّم آن به شمار می آید. وصل و فصل مانند جمع و فرق، دو حالت شناخته می شوند که در موجودات این جهان استقرار و ثبات ندارند و هرلحظه ممکن است زوال پذیرند. جمع کننده و جداکننده، حق تبارک وتعالی است و بدون او جمع و تفریق وجود ندارند و از وصل و فصل نیز سخن به میان نمی آید.

لینک دانلود
Video-DownloadText-DownloadSound-DownloadYoutube-download

Dr Dinani's Channel... Join Our Channel

2 دیدگاه ها

  1. ارمان می‌گه:

    به به
    خسته نباشید
    این شد سرعت عملی که در دنیای ارتباطات انتظار میره

  2. ااکبر جوادزاده می‌گه:

    با سلام نمیدانم آیا در این سایت امکان پرسیدن سوال از استاد فراهم است یا خیر؟ اگر فراهم باشد قبول زحمت فرمایید و سوال را خدمت ایشان تقدیم فرمایید واگر فراهم نباشد بازهم از شما بخاطر نشر مطالب این سایت محترم تشکر میکنم
    البته سوال حقیر در مورد موضوع ” فصل ووصل ” است که موضوع این مطلب نیز همان است

    سوال این است که : عطار در مورد فصل و وصل یا وصل و هجران سخنی گفته است که از آن سخن تناقضی حاصل میشود. و البته این تناقض در سخن عرفای دیگر هم به چشم میخورد و عطار را بعنوان نمونه عرض میکنم که در غزلی گفته است:

    دلبر تو جاودان بر در دل حاضر است / رو در دل برگشای حاضر و بیدار باش
    ودر جند بیت بعد گفته است :
    نیست کس آگه که یار کی بنماید جمال / لیک تو باری به نقد ساخته ی کار باش

    به نظر استاد آیا این تناقض نیست؟ اگر هست پس مضمون کدام بیت صحیح است ؟ اولی یا دومی ؟
    ممنون از سایت خوب شما و از زحماتی که میکشید تشکر میکنم
    اکبر جوادزاده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا معادله را حل کنید *